Primary Advertiser

כשהחיים משתנים: איך מאחדים בהצלחה את חשבונות הבנק, אחרי החתונה?

בשיתוף דיסקונט, בשיתוף דיסקונט

7.6.2021 / 8:35

שילוב החשבונות יחזק את האמון ביניכם, אבל יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם ולקבוע מראש, כדי שתוכלו לנהל בצורה חכמה ואחראית את משק הבית המשותף

כמעט כל אחד מאיתנו עובר במהלך חייו שלבים דומים בהתנהלות הכלכלית שלו: בילדות, אנחנו תלויים בהורים שלנו. אחר כך אנחנו מתחילים לעבוד, פותחים חשבון בנק משלנו ולאט לאט, הופכים לאדונים לעצמנו. ואז, מגיע רגע מעניין נוסף - אנחנו מכירים בת או בן זוג ומחליטים להתחתן.

קצת לפני החתונה, או קצת אחריה, נוטה להגיע הרגע בו צריך לקבל את ההחלטה: האם אנחנו מאחדים את חשבונות הבנק שלנו לאחד, למה לעשות את זה ואיך עושים את זה נכון?

חשבון הבנק המשותף שלכם הוא נכס, שאתם מחזיקים בו כעת בתור משפחה טרייה. החשבון הזה, על פי מחקרים רבים, מחזק עוד יותר את האמון המשותף שיש בין מרבית בני הזוג, שיודעים שהצד השני, אותו הם אוהבים, תלוי כעת גם בהתנהלות הכלכלית הנבונה שלהם. יחד עם זאת, כאשר מאחדים חשבונות והופכים לזוג נשוי, יש לא מעט דברים שכדאי לדעת ולשים לב אליהם. מה למשל?

חשבון משותף - חצי מההוצאות בבנק

חשבון בנק כולל בתוכו גם כל מיני עמלות והוצאות, שכל אחד מכם משלם בעצמו כאשר הוא מחזיק חשבון משלו. לעומת זאת, ברגע שתאחדו חשבונות ותקימו חשבון משותף, פתאום ההוצאות הללו יתקזזו ולא תהיה לכם התנהלות כפולה מול הבנק (גם בניירת...). עם הכסף שנחסך אפשר לעשות לא מעט דברים נחמדים. כמו ...

דיסקונט מציע לכם חבילת הטבות למתחתנים, הכוללת מתנת חתונה בסך 500 ₪, פטור מעמלות עו"ש עיקריות לארבע שנים.

פתחו תכנית חיסכון משותפת - בשביל משהו כיף

חולמים על טיול זוגי רומנטי בעוד כמה שנים, אחרי שהקורונה כבר תיעלם מחיינו והמצב הכלכלי יתייצב? אולי לקנות את רכב החלומות המשותף שלכם? במקום לחכות לרגע האחרון ולקוות שבאמת יהיה לכם כסף, למה לא להתחיל כבר מעכשיו לעבוד לקראתו, ולעשות את זה כצוות? אם יש לכם אפשרות, אחרי שאיחדתם את החשבונות, פיתחו בבנק תכנית חיסכון ושימו שם איזשהו סכום כסף שהסכמתם עליו יחד. אחרי שנתיים-שלוש, פתאום תגלו שהסכום הזה הצטבר למשהו נחמד ואפשר להשתמש בו בכיף.

זוג מצטלם על רקע מגדל אייפל, פריז. ShutterStock
זוג מצטלם על רקע מגדל אייפל, פריז/ShutterStock

תכננו ביחד קדימה (עד כמה שניתן)

כאמור, כבר אחרי החתונה יש הוצאות שוטפות וקיימות, לצד הוצאות גדולות שאתם עוד חושבים עליהן. בנוסף, רוב הנשואים הטריים גם נמצאים בשלב מוקדם יחסית של הקריירה שלהם ועדיין לא מרוויחים סכומים שמאפשרים להם הרפתקאות כלכליות ללא הגבלה. לכן, נסו לחשוב יחד על השנה-שנתיים הבאות. איך עושים את זה נכון? קודם כל, תבדקו על מה הוצאתם כסף בשנים האחרונות, כאשר לכל אחד מכם עוד היה חשבון בנק משלו. זה יכול לתת לכם כיוון ראשוני לגבי הוצאות עתידיות (והכנסות עתידיות, למרות שבתקווה, תרוויחו יותר ככל שיחלוף הזמן).

בשלב הבא, החליטו יחד במה משקיעים (רכב, טיול, טלוויזיה וכו') ומה יכול לחכות כרגע. חישבו על זה היטב, לאור התקופה הנוכחית. ככל שתהיו באותו ראש, יהיה לכל צד קל יותר להתקדם עם התכנון שלכם, מבלי להתחיל לחשוב כמה מתוך ההוצאות מגיע ממה שהוא הביא מהחשבון הקודם שלו לחשבון המשותף. מהר מאוד, תראו שניהול החשבון המשותף הופך למצב טבעי ונוח עבורכם.

החליטו מראש מי מוביל את ניהול החשבון המשותף

במערכות יחסים רבות, יש צד אחד שמבזבז קצת יותר וצד אחד ששומר יותר על הכסף. לפעמים, יש צד אחד ש"שוחה" בקלות בתחום הפיננסי והשני, שמעדיף להתרחק ממנו. עוד לפני שפניתם לבנק על מנת לאחד חשבונות ולפתוח חשבון משותף, נסו להחליט ביניכם מי יהיה עם היד על הדופק בנושא הזה, זה שיוודא שאתם לא חורגים ממה שתכננתם. אפשר אפילו לקבוע שבכל חודש תפרישו מתוך החשבון המשותף סכום מסוים, לעשות איתו מה שתרצו - כולל בזבוזים משותפים.

בשורה התחתונה, כאשר מנהלים יחד משק בית משותף, בטח ובטח אחרי החתונה והקמת המשפחה, נוח וקל יותר להחזיק בחשבון משותף ולהימנע ממצבים שאנחנו מכירים מחיים עם שותפים לדירה, בהם צריך כל הזמן "לחלק את החשבון".

וקבלו טיפ: אם לאחד משניכם כבר יש חשבון בדיסקונט, אז אין שום בעיה לצרף אליו תעודת זהות חדשה ולא צריך לפתוח חשבון חדש. קל, נוח ויעיל.

ועכשיו, הגיע הזמן לצאת לדרך עם החיים המשותפים, ברגל ימין. בדיסקונט יהיו שם בשבילכם כבר מההתחלה, עם חבילת הטבות למתחתנים, הכוללת מתנת חתונה בסך 500 ₪, פטור מעמלות עו"ש עיקריות עד ארבע שנים ועוד מגוון הטבות שיעזרו לכם להתחיל בחיוך.

לפרטים על חבילת החתונה של דיסקונט

* בכפוף למפורט באתר הבנק

בשיתוף דיסקונט, בשיתוף דיסקונט
  • עוד באותו נושא:
  • חשבון בנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully